sobota, 16 kwietnia 2011

Jestem świetnym kierowcą-tak uważa 95% Polaków

Sondaż przeprowadzony wśród Polaków pokazuje, że aż 95 proc. z nich uważa się za dobrych kierowców. Jednocześnie prawie połowa z nas jeździ szybciej niż 130 km/h, łamiąc przepisy.

Z sondażu wykonanego przez TNS OBOP dla Gazety Wyborczej wynika, że kierowcy sami się przyznają do znacznego przekraczania prędkości. Co czwarty mężczyzna stwierdził, że jechał ponad 160 km/h, a co dziesiąty przekroczył 200 km/h. Lepiej sytuacja wygląda wśród pań. 71 proc. kobiet stwierdziło, że nigdy w życiu nie prowadziły samochodu szybciej niż 130 km/h, a tylko jedna na sto przyznaje się do jechania ponad 200 km/h. Niestety, przekłada się to na statystyki związane z wypadkami. Jak informuje policja, jedna trzecia z 38 tysięcy wypadków, które miały miejsce w 2010 roku była spowodowana nadmierną prędkością.

Według Gazety Wyborczej, tylko 5 proc. osób nie uważa się za dobrych kierowców. Jednak ta statystyka nie przekłada się na postrzeganie innych użytkowników ruchu. 55 proc. Polaków nie ufa pozostałym kierowcom, znajdującym się na drodze. Może właśnie z tej niepewności co do umiejętności innych osób wynika, że zdecydowana większość nie chce, aby przepisy dopuszczały wyprzedzanie "na trzeciego". Za to prawie połowa badanych poparłaby całkowitą likwidację fotoradarów. Kierowców z zagranicy mogą przerazić nie tylko dziury w polskich drogach, ale też zachowania tutejszych kierowców. Jednak, gdy tylko Polak wyjeżdża z kraju - od razu zmienia swoje nastawienie. Aż 60 proc. ankietowanych stwierdziło, że będąc poza granicami Polski dużo uważniej przestrzega ograniczeń prędkości. Jak się okazało, największa zmianą podejścia do przepisów cechują się osoby z wyższym wykształceniem i mieszkające w największych miastach.

8 komentarzy:

  1. Może faktycznie coś w tym jest, ale moim zdaniem przede wszystkim należy pamiętać, że każdy właściciel pojazdu musi mieć ubezpieczenie OC. Jak znaleźć to najtańsze ubezpieczenie napisano w https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/#kotwica2 i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest to wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, ze faktycznie wielu kierowców tak uważa, ale niestety statystyki mówią swoje. Jak ja czytałam na stronie https://samnaprawiam.com/jak-wybrac-idealna-kamere-do-samochodu-i-nie-przeplacic.html to myślę, że również fajną sprawą będzie zakup kamerki samochodowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie tak wielu kierowców myśli i dla mnie również bardzo istotną kwestią jest to, aby wiedzieć jak wezwać pomoc drogową w razie potrzeby. Ja już również miałam okazję korzystać z pomocy https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i jak najbardziej jest to faktycznie coś bardzo ważnego.

    OdpowiedzUsuń
  4. 57 yr old Assistant Manager Werner Siaskowski, hailing from Pine Falls enjoys watching movies like "Edward, My Son" and Hunting. Took a trip to Belovezhskaya Pushcha / Bialowieza Forest and drives a Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. zawartosc witryny

    OdpowiedzUsuń
  5. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również tak uważam i chcę przede wszystkim jeździć bezpiecznie. Muszę dodać, że nawet niedawno miałam okazję skorzystać z usług pomocy drogowej https://pomocdrogowagdynia.pl/ i na pewno tą opcję każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za to uważam, że bardzo ważną sprawą jest na pewno to aby mieć za każdym razem przy sobie numer do właściwej pomocy drogowej. Sama nawet całkiem niedawno korzystałam z usług https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ i tych fachowców oczywiście każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie sama jazda samochodem to jest czysta przyjemność, ale ja również jestem zdania, ze bardzo ważną sprawa jest to aby mieć zawsze sprawne auto. W każdym razie w momencie awarii pojazdu najlepiej jest zadzwonić po https://pomocdrogowagdansk.pl/ i takie opcje są jak najbardziej ważne.

    OdpowiedzUsuń