wtorek, 22 lutego 2011

Rozładowywanie korków w mieście. Kilka sposobów

Kierowcy za powstawanie korków obwiniają najczęściej władze oraz drogowców. Pierwsi winni są temu, że nie budują wystarczającej ilości dróg, drudzy natomiast - że jeśli drogi już powstają, jednocześnie zamyka się pół miasta paraliżując ruch.
Kierowcy uważają się za niewinnych tymczasem wiele korków powstaje właśnie z ich winy.  

Wpuszczanie kierowców z innego pasa wydłuża korki
Nieprawda
Zdarza się, że pojazdy poruszające się danym pasem ruchu nie chcą wpuścić tych którzy jadą pasem ruchu który kończy się uważając, że takie zachowanie sprzyja powstawaniu lub wydłużeniu korka. Jest dokładnie odwrotnie. Udowodniono, że jazda na "suwak" czyli wpuszczanie aut znajdujących się na pasie zanikającym - poprawia płynność jazdy nawet o 30 procent!

W Niemczech przy każdym zwężeniu ustawia się nawet specjalne znaki zachęcające do jazdy "na suwak"

Mam zielone światło więc muszę wjechać na skrzyżowanie
Nieprawda. Nic nie musisz
Na skrzyżowanie możesz wjechać tylko wtedy gdy masz możliwość kontynuowania jazdy na skrzyżowaniu i bezpośrednio a nim. Wyobraź sobie sytuację, kiedy wszyscy wjeżdżają na skrzyżowanie nie zwracając uwagi na to, że korek za skrzyżowaniem nie umożliwia upuszczenia go. Po chwili światło zmienia się na czerwone a na skrzyżowanie starają się wjechać pojazdy z dróg prostopadłych. No i mamy paraliż na skrzyżowaniu.

W niektórych krajach Europy za wjazd na skrzyżowanie w sytuacji kiedy nie ma możliwości opuszczenia go grożą wysokie mandaty. Kierowcy karani są na podstawie nagrań z miejskiego monitoringu.

Lewy pas jest szybszy
Nieprawda (tzn to taka sama prawda jak ta która mówi, że samochody na "F" są do niczego. A Ferrari? :) )

Jazda niewłaściwym pasem ruchu jest karana (mandat 200 zł). Który jest właściwy? Kodeks drogowy nakazuje nam jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

Prawym pasem ruchu nie wolno wyprzedzać
Nieprawda
Zgodnie z przepisami możemy wyprzedzać pojazdy z prawej strony w warunkach kiedy:
  • w obszarze zabudowanym jezdnia ma przynajmniej 2 pasy ruchu w jednym kierunku,
  • poza obszarem zabudowanym jezdnia ma przynajmniej 3 pasy ruchu w jednym kierunku.
Zabronione jest jednak wyprzedzanie z prawej strony min przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia, na zakręcie oznaczonym znakiem ostrzegawczym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz